PUBLICATIONS CHOISIES

 

Entrevues disponibles en ligne:

Lévesque, C. (2012). Faites-vous du bien: apprenez à décrocher. Huffington Post Québec. [En ligne].

 

Letarte, M. (2011). Ces accros qui ne décrochent pas. La Presse Sur Mon Ordi. [En ligne].

 

 

Articles et chapitres de livres récents :

Ménard, J., & Beresford, B. (2014). ACT : a third wave behavioural-cognitive approach to creating healthy workplaces. Dans Caroline Biron, Ronald J. Burke, Cary L. Cooper, (Eds.). Creating healthy workplaces. Gower.

 

Vallerand. R. R., & Ménard, J. (2013). La psychologie organisationnelle positive: analyse et perspective. Dans Charles  Martin‐Krumm, Cyril Tarquinio, et Marie-Josée Salvas-Shaar (Eds.). Traité de Psychologie Positive en environnement professionnel, De Boeck.

 

Houlfort,  N. Philippe, F. L., Vallerand, R. J., & Ménard, J. (2014) On passion and heavy work investment: personal and organizational outcomes, Journal of Managerial Psychology, 29 (1), 25-45. DOI : 10.1108/JMP-06-2013-0155

 

Grégoire, S., Baron, L., Ménard J., & Lachance, L. (2013). The Authenticity Scale: Psychometric Properties of a French Translation and Exploration of its Relationships with Personality and Well-­Being. Canadian Journal of Behavioural Science. doi: 10.1037/a0030962

 

Flaman, P.E., Ménard, J., Bond, F. W. & Kinman, G. (2012). Academic’s experiences of a respite from work: Effects of self-critical perfectionism and perseverative cognition on postrespite well-being. Journal of Applied Psychology, 97(4). 854-865.

 

Ménard, J. & Brunet, L. (2012). Authenticité et bien-être au travail : une invitation à mieux comprendre les rapports entre le soi et son environnement de travail. Pratiques psychologiques, 18, 89-101

 

Ménard, J., Brunet, L. & Savoie, A. (2011). Interpersonal workplace deviance: Why do offenders act out? A comparative look on personality and organisational variables. Canadian Journal; of Behavioural Science, 43(4),309-317

 

Ménard, J., Brunet, L. (2011). Authenticity and well-being in the workplace: a mediation model. Journal of Managerial Psychology, 26(4), 331-346.